RSS by Google

Loading...

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2008

Μάρκετινγκ, νέες τεχνολογίες και περιβάλλον τα κλειδιά για την ανάπτυξη του τουρισμού

7ο Συνέδριο ΣΕΤΕ: Απολογισμός

Οι τουριστικοί προορισμοί που θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον είναι αυτοί οι οποίοι θα υποστηρίξουν το όραμά τους για την ανάπτυξη με ισχυρές ενέργειες μάρκετινγκ παράλληλα με την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Η προστασία του περιβάλλοντος θεωρείται ως αυτονόητη προτεραιότητα και αποτελεί πλέον θέμα επιβίωσης. Αυτό ήταν το βασικότερο από τα μηνύματα του 7ου Συνεδρίου του ΣΕΤΕ «Τουρισμός & Ανάπτυξη», παρουσία 400 περίπου συμμετεχόντων, επιχειρηματιών, εκπροσώπων ΜΜΕ και πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

«Η Ελλάδα στο παρελθόν έχει δείξει αξιοσημείωτη ικανότητα να αναγεννά το τουρισμό της, δεδομένου ότι διαθέτει ισχυρά φυσικά και πολιτιστικά πλεονεκτήματα». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Geoffrey Lipman, στην ομιλία του κατά την πρώτη μέρα (6/10/2008) των εργασιών του 7ου Συνεδρίου του ΣΕΤΕ «Τουρισμός & Ανάπτυξη». Ο κ. Lipman, συνέχισε, λέγοντας ότι η Ελλάδα στη μελλοντική της προοπτική, αν θέλει να οδηγεί / παρακολουθεί τις εξελίξεις / αλλαγές στο παγκόσμιο τουρισμό θα πρέπει να ακολουθήσει επιλεκτική ανάπτυξη, αξιοποιώντας -με όρους τουριστικού μάρκετινγκ- την πολιτιστική της κληρονομιά μέσα σε κατά απόλυτης προτεραιότητας πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος.

Ο κ. Lipman ανέφερε, επίσης, ότι οι αλλαγές στον παγκόσμιο τουρισμό θα είναι συνεχείς, ακολουθώντας τις αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση, οι κλιματικές αλλαγές και οι δημογραφικές εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό, η τουριστική οικονομία πρέπει να αναπτυχθεί με «έξυπνο τρόπο»: μεγάλη έμφαση στις ηθικές αρχές, κοινωνικές και επιχειρηματικές, με αντιπροσωπευτική συμμετοχή των κοινωνιών στις αλλαγές και φυσικά με ιδιαίτερη ευαισθησία για το περιβάλλον.

Νίκος Αγγελόπουλος, 7ο Συνέδριο ΣΕΤΕΤο Συνέδριο συνεχίστηκε την Τρίτη (7/10/2008), με δύο θεματικές ενότητες: στην πρώτη, «Πως προσαρμόζονται οι πολιτικές για τον τουρισμό στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και στον παγκοσμιοποιημένο ανταγωνισμό», ομιλητής ήταν ο κ. Guenter Ihlau, Διευθυντής Διεθνών Σχέσεων της TUI, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Νέα καταναλωτικά πρότυπα και η σημασία τους για τις κυβερνητικές πολιτικές για τον τουρισμό». Ανάμεσα σε όσα ανέφερε ο κ. G. Ihlau αξίζει να σημειωθούν τα εξής: η ευελιξία και οι πολλές δυνατότητες επιλογής είναι η ισχυρότερη τάση στη συμπεριφορά των καταναλωτών, ενώ το value for money, η περιβαλλοντική ευαισθησία και η διαφοροποίηση - εξειδίκευση χαρακτηρίζουν τις επιλογές τους.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, ο κ. Ihlau ανέφερε, ότι η χώρα μας καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 67%, στις προτιμήσεις των καταναλωτών σύμφωνα με την έρευνα European Travel Attitudes και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός για την TUI. Ο κ. Ihlau πρότεινε ως θέματα προτεραιότητας για την τουριστική πολιτική μας την ποιοτική βελτίωση στα αεροδρόμια, στην προσφορά ιατρικών υπηρεσιών, καθώς και στην εκπαίδευση του προσωπικού.

Στην δεύτερη ενότητα: «Τρόποι συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σε θέματα μάρκετινγκ. Οι περιπτώσεις της Γαλλίας και της Μεγάλης Βρετανίας και η διερεύνηση εφαρμογής τους στην Ελλάδα.», μίλησαν η Lady Cobham, Αντιπρόεδρος, Visit Britain και ο κ. Michel Peyre, Περιφερειακός Διευθυντής, Maison de la France οι οποίοι παρουσίασαν την οργάνωση και λειτουργία του Visit Britain και του Maison de la France αντίστοιχα, ως προς την πολιτική προώθησης που ακολουθούν.

Συγκεκριμένα, η Αντιπρόεδρος του Visit Britain, Lady Cobham, αναλύοντας τη λειτουργία του Οργανισμού, ανέφερε ως απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία την ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, θεωρώντας την συμμαχία μεταξύ των επιχειρήσεων σχεδόν δεδομένη. Η πρωτοπορία του Visit Britain έγκειται κυρίως στην ψηφιακή του υπεροχή, στην ένταση, συνέπεια και συνέχεια των ενεργειών μάρκετινγκ, καθώς και στην παρακολούθηση, ανάλυση των αγορών.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής του Maison de la France (MDLF), κ. M. Peyre, παρουσίασε τη δομή, λειτουργία και στρατηγική του Οργανισμού ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με την προώθηση της Γαλλίας ως τουριστικού προορισμού στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό της οργάνωσης του γαλλικού τουρισμού είναι ότι η διαχείριση της ζήτησης και της προσφοράς γίνεται από διαφορετικούς οργανισμούς, το MDLF για τη ζήτηση και το ODIT για την προσφορά. Αξιοσημείωτο είναι ότι ως μέλη στο ODIT συμμετέχουν τα συναρμόδια με τον τουρισμό Υπουργεία.

Το Συνέδριο ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τρίτης με την ομιλία του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Α. Σπηλιωτόπουλου.

Σπηλιωτόπουλος: «Θα γίνουμε οι πλασιέ του ελληνικού τουρισμού στον κόσμο»

Την εκτίμηση ότι το 2009 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό εξέφρασε ο υπουργός τουριστικής ανάπτυξης, Αρης Σπηλιωτόπουλος, από το βήμα του 7ου Συνεδρίου του ΣΕΤΕ που έλαβε χώρα σήμερα Τρίτη με θέμα: «Τουρισμός και Ανάπτυξη» σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι θα την «αντιμετωπίσουμε με αυτοπεποίθηση».

Αφού ζήτησε τη συνεργασία όλων το φορέων του τουρισμού επεσήμανε τη βούληση του υπουργείου να θωρακίσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν με δράσεις και πρωτοβουλίες. Στην πυραμίδα των πρωτοβουλιών τίθεται για μια ακόμη χρονιά η εξωστρέφεια και η δραστηριότητα σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου.

Και για το 2009 η ελληνική τουριστική ηγεσία θα στρέψει το βλέμμα στις νέες αγορές, αλλά και στις αναδυόμενες, με έμφαση στη Ρωσία, τη Ρουμανία, Ρωσία, Βουλγαρία, Κίνα κ.α. Μάλιστα το υπουργείο θα υλοποιήσει ξεχωριστό στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ για τις αγορές των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας και της Γερμανίας.

Με τη φράση «θα γίνουμε οι πλασιέ του ελληνικού τουρισμού σε όλο τον κόσμο» ο υπουργός τουριστικής Ανάπτυξης κάλεσε τους εμπλεκόμενους στα τουριστικά πράγματα να επιδείξουν πνεύμα εξωστρέφειας και συνεργασίας.

Η ποιότητα τίθεται στην κορυφή της στρατηγικής του ελληνικού τουρισμού, όπως ανάφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός και κάθε ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας στοχεύει σε αυτήν. Απευθυνόμενος στους ξενοδόχους, ο υπουργός τόνισε ότι ήδη ολοκληρώθηκε το πλαίσιο προδιαγραφών για τα μπουτίκ ξενοδοχεία, με τη δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΠΑΝ 2. Σε ό,τι αφορά στη λειτουργική τακτοποίηση των καταλυμάτων ο υπουργός ανάφερε, ότι υπάρχουν δυσκολίες λόγω συναρμοδιοτήτων.

Ο υπουργός είναι αποφασισμένος να βάλει τέλος στην αναρχία που επικρατεί στην αγορά, όπως χαρακτηριστικά τόνισε και ανάφερε ότι το νομοσχέδιο για την ποιοτική αναβάθμιση έχει ήδη ολοκληρωθεί. Παράλληλα ολοκληρώθηκε η προσπάθεια για το δορυφόρο λογαριασμό τουρισμού αφού υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο ώστε να αρχίσει η ροή πληροφοριών και στοιχείων. Τέλος για το χωροταξικό ο υπουργός τόνισε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ το θέτει στο εθνικό συμβούλιο χωροταξίας και σύντομα θα υπάρχει σαφές πλαίσιο.

* Η ομιλία του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, ο χαιρετισμός του Προέδρου του ΣΕΤΕ και οι παρουσιάσεις των ομιλητών στο www.seteconferences.gr

[ionianguide.com, με στοιχεία από ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΣΕΤΕ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ]

Μάρκετινγκ, νέες τεχνολογίες και περιβάλλον τα κλειδιά για την ανάπτυξη του τουρισμούSocialTwist Tell-a-Friend

Δεν υπάρχουν σχόλια: