Ο υπ. Μεταφορών δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει σε ρύθμιση των εργασιακών ζητημάτων ανεξάρτητα από τον διάλογο. Καμία ουσιαστική απάντηση δεν έλαβαν οι πιλότοι στη συνάντηση με τον υπουργό.
Αποφασισμένη να νομοθετήσει ίσως και την Παρασκευή ως προς τα εργασιακά ζητήματα που αφορούν τους 8.000 εργαζομένους της Ολυμπιακής, ανεξαρτήτως της πορείας του διαλόγου με τα σωματεία, εμφανίζεται η κυβέρνηση.
Πληροφορίες θέλουν τον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη να έχει επισημάνει τη συγκεκριμένη πρόθεση και στους πιλότους, με τους οποίους συναντήθηκε το πρωί του Σαββάτου, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Κι αυτό γιατί από το πολυδιαφημισμένο κυβερνητικό σχέδιο για την «επόμενη μέρα» της Ολυμπιακής σοβαρά θέματα φαίνεται είτε ότι είχαν ξεχαστεί ή αφέθηκαν σκοπίμως εκτός της ατζέντας. Έτσι, σύμφωνα με τους κυβερνήτες των «Ολυμπιακών Αερογραμμών»:
Δεν υπάρχει πρόβλεψη σχετικά με τη δυνατότητα μετατάξεων για όσους πιλότους δεν μπορέσουν να απασχοληθούν στη νέα εταιρεία και επιθυμούν να μη σταματήσουν να εργάζονται συμμετέχοντας στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Όπως προέκυψε από τη συνάντηση, αρκετοί είναι οι πιλότοι που θα ενδιαφέρονταν για μία από τις 120 κενές θέσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση για τους όρους, τον αριθμό, τον τρόπο επιλογής και το μισθολογικό καθεστώς, με τα οποία θα απορροφηθούν από τη νέα εταιρεία οι πιλότοι.
Δεν υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο πλέον της αναγκαστικής και ταχείας εκκαθάρισης για την περίπτωση που δεν βρεθεί επενδυτής και δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Δεν υπήρχε καμία απολύτως πρόβλεψη για τη Σχολή Πιλότων της Ολυμπιακής, η οποία ήδη από τους χειρισμούς παλαιότερων διοικήσεων της εταιρείας είχε απωλέσει σειρά συμβολαίων, τα οποία θα μπορούσαν να της είχαν αποφέρει μεγάλα κέρδη. Πρόκειται για ένα από τα «φιλέτα» της Ολυμπιακής, για τα οποία οι πιλότοι εκφράζουν ήδη υπόνοιες για «μυστικές συμφωνίες με ενδιαφερόμενους».
Οι πιλότοι ήδη αναμένουν ορισμένες απαντήσεις από το υπουργείο εντός της ημέρας, από τις οποίες θα κριθεί το αν και το πότε θα επαναληφθεί συνάντηση με τον κ. Χατζηδάκη, ο οποίος πάντως επεσήμανε σε δηλώσεις του ότι «παραμένει σταθερή η βούληση της κυβέρνησης για ένα κοινωνικό πακέτο μέτρων για τους εργαζομένους της Ολυμπιακής συνολικά, το οποίο θα παρέχει ένα απόλυτο δίχτυ προστασίας». Στο μεταξύ, απόφαση να αποδεχτούν την πρόσκληση του υπ. Μεταφορών για διάλογο πήραν τα ξημερώματα της Κυριακής και οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές, οι οποίοι αναμένεται να συναντήσουν τον κ. Χατζηδάκη εντός της εβδομάδας, προκειμένου να του θέσουν βασικά ζητήματα, με σημαντικότερα εκ των οποίων:
Τη διευκρίνιση ως προς το τι θα απογίνουν οι επιπρόσθετες κρατήσεις του προσωπικού καμπίνας, καθώς οι περισσότεροι από τους ιπτάμενους συνοδούς και φροντιστές πληρώνουν ήδη εδώ και περίπου είκοσι χρόνια την προσαύξηση ενσήμου (1 προς 1,5), την οποία εμφανίζει ως πρόσθετη παροχή η κυβέρνηση αυτήν τη στιγμή: «Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε αν στην περίπτωση που ένας συνάδελφος μεταταχθεί σε μία άλλη υπηρεσία και έχει 20 χρόνια κανονικά και 30 πληρωμένα με εισφορές, με τι καθεστώς ως προς τον χρόνο συνταξιοδότησης θα μεταταχθεί», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ιπτάμενων Συνοδών Φροντιστών, Ταξιάρχης Χρήστου.
Τους όρους με τους οποίους θα απασχοληθούν στη νέα εταιρεία όσοι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές παραμείνουν.
Διαμαρτυρία για την ΟΑ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας πραγματοποίησε το ΠΑΜΕ, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Μέλη της Πολιτικής Γραμματείας Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ, μπήκαν και παρέμειναν για ένα τέταρτο στην πίστα του αερολιμένα, κρατώντας πανό που έγραφε συνθήματα κατά της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας και υπέρ της διασφάλισης των θέσεων εργασίας.
Οι συνδικαλιστές συζήτησαν για λίγο με εργαζόμενους της εταιρίας και του αεροδρομίου και αποχώρησαν.
[ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου