RSS by Google

Loading...

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2008

Πειραιάς: 184 δρομολόγια σε 18 ώρες

Περίπου 10 πλοία κάθε μία ώρα μπαινόβγαιναν στον Πειραιά τις ημέρες μεγάλων εξόδων. Επιπρόσθετο φορτίο προκαλούν και τα κρουαζιερόπλοια


Πειραιάς«Έμφραγμα» προκαλεί στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά η αυξημένη κίνηση πλοίων, ιδιαίτερα τις μέρες της μεγάλης εξόδου.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο προχθές (Σάββατο 2 Αυγούστου 2008) πραγματοποιήθηκαν στο πρώτο λιμάνι της χώρας συνολικά 184 δρομολόγια πλοίων από και προς τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τον Αργοσαρωνικό.

Δηλαδή, στο 18ωρο της ημέρας (6 το πρωί με 12 το βράδυ) των αφίξεων και αναχωρήσεων «μπαινοβγαίνουν» στον Πειραιά κατά μέσο όρο 10 πλοία την ώρα, χωρίς να υπολογίζονται και οι κινήσεις των κρουαζιερόπλοιων, που σύμφωνα με πηγές του Κεντρικού Λιμεναρχείου, φέτος είναι αυξημένες κατά 50% συγκριτικά με πέρυσι.

Η ιδιαίτερα μεγάλη κίνηση παρά τις προσπάθειες των ανδρών του «πύργου ελέγχου» του λιμανιού (Κέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας - VTS) προκαλεί αναπόφευκτα κάποιες καθυστερήσεις, σε ώρες αιχμής, όπως είναι τα δίωρα 6 με 8 το πρωί και 3.50 με 5.30 το απόγευμα, οπότε πρέπει να αναχωρήσουν και να «δέσουν» στο λιμάνι περισσότερα από 30 πλοία σε καθεμία από τις δύο περιόδους.

Οι καθυστερήσεις εμφανίζονται κυρίως σε πλοία, που εκείνα τα διαστήματα καταπλέουν στον Πειραιά, επειδή δίνεται προτεραιότητα σε αυτά που αναχωρούν.

Προτεραιότητα

«Όταν ένα ακτοπλοϊκό πλοίο μπαίνει στο λιμάνι, χρειάζεται 20 λεπτά μέχρι και μισή ώρα για να κάνει «μανούβρα» και να «δέσει». Σ αυτό το διάστημα μπορούν να φύγουν δύο ή και τρία πλοία. Γι' αυτό δίνεται προτεραιότητα στις αναχωρήσεις και αφού ολοκληρωθούν, αρχίζουν σταδιακά να μπαίνουν στο λιμάνι τα πλοία που φτάνουν», μας έλεγαν έγκυρες πηγές του Λιμενικού.

Για τα κρουαζιερόπλοια, από τα οποία ορισμένα είναι από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, έχει γίνει από το Λιμενικό Σώμα ειδικός σχεδιασμός, αφού εάν οι αφίξεις ή οι αναχωρήσεις τους συνέπιπταν με τα ακτοπλοϊκά πλοία, θα δημιουργούνταν «έμφραγμα» στο λιμάνι.

Συγκεκριμένα, με τη συνδρομή των πλοηγών, που βρίσκονται στις θέσεις τους μέσα στη νύχτα και σε συνεννόηση με τους τοπικούς πράκτορες των πλοίων, έχει ρυθμιστεί ώστε οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων να γίνονται στον Πειραιά από τις 2-3 τα ξημερώματα και μέχρι τις 6 το πρωί, οπότε και ξεκινά η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Η αυξημένη κίνηση, που άρχισε από τον Ιούλιο, αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο και στη συνέχεια αναμένεται η κίνηση επιστροφής.

Αξιωματικοί του Λιμενικού επισημαίνουν ότι όλο το επόμενο δεκαπενθήμερο θα έχει μεγάλη κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά και τα πλοία θ αναχωρούν με αυξημένη πληρότητα.

Πάντως, το περασμένο τριήμερο ήταν ένα από τα πιο «καυτά» σε ό,τι αφορά την κίνηση, διότι υπήρχε συνδυασμός μεγάλης εξόδου και επιστροφής.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, την Παρασκευή και το Σάββατο με 71 δρομολόγια πλοίων αναχώρησαν από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη 60.455 επιβάτες και με 67 δρομολόγια πλοίων επέστρεψαν 46.365 επιβάτες.

Επίσης, το ίδιο διήμερο αναχώρησαν με 112 δρομολόγια πλοίων για τα νησιά του Αργοσαρωνικού 22.041 επιβάτες και από τη Ραφήνα 21.826 επιβάτες.


ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Μπαράζ βλαβών - ατυχημάτων σε πλοία

Το ενδεχόμενο του λάθος χειρισμού, που σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους, «έσπρωξε» το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο «Μιστράλ» πάνω στο επιβατηγό «Λισσός» εξετάζουν οι λιμενικές αρχές.

Η πρόσκρουση έγινε, στις 5.20 το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής, καθώς το «Μιστράλ» κατά τη διάρκεια των χειρισμών απόπλου προσέκρουσε με το αριστερό πρυμναίο τμήμα του στο πρωραίο αριστερό τμήμα του επιβατηγού «Λισσός», που ήταν «δεμένο» στην προβλήτα και φόρτωνε για το προγραμματισμένο δρομολόγιό του.

Κατά πληροφορίες, το «Μιστράλ» δεν είχε πλοηγό, αφού όσα κρουαζιερόπλοια έχουν την ελληνική σημαία έχουν «απαλλαγεί» από αυτή την υποχρέωση. Αντίθετα, είχε τη βοήθεια ρυμουλκών για την αναχώρησή του.

Οι λιμενικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο κάποιου λάθος χειρισμού, που σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους, που επικρατούσαν, προκάλεσαν την πρόσκρουση.

Τα δύο πλοία υπέστησαν υλικές ζημιές και μετά από επιθεώρηση αναχώρησαν, με δίωρη καθυστέρηση, στις 7.30 το βράδυ, το «Λισσός» για Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη και στις 11.30 το βράδυ το κρουαζιερόπλοιο για την προγραμματισμένη κρουαζιέρα του.

Στο μεταξύ, προχθές το βράδυ, το επιβατηγό - τουριστικό «Golden Ρrince» κατά τη διάρκεια χειρισμών πρυμνοδέτησης προσέκρουσε με την πρύμνη στην προβλήτα του λιμανιού του Ρεθύμνου, με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές.

Εκεί κατέπλευσε με 710 επιβάτες και 40 άτομα πλήρωμα μετά από την πραγματοποίηση του κυκλικού δρομολογίου Ρέθυμνο - Σαντορίνη - Ρέθυμνο. Όμως, ατυχήματα σημειώθηκαν το τελευταίο διήμερο και σε τουριστικά σκάφη.

Συγκεκριμένα:

Χθες (Κυριακή 3 Αυγούστου) τα ξημερώματα έμεινε ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης το με σημαία ΗΠΑ ιστιοφόρο «Κασσιώπια», που με 2 επιβαίνοντες έπλεε κοντά στο ακρωτήρι Φονιά του Λαυρίου. Το σκάφος ρυμουλκήθηκε στο Λαύριο.

Προχθές, προσάραξε σε αβαθή, στη βραχονησίδα Μερμηγκιά το ελληνικό ιστιοφόρο «Πάρις», που είχε αποπλεύσει από τη μαρίνα Καλαμακίου με αλλοδαπό κυβερνήτη και 6 αλλοδαπούς επιβαίνοντες.

Οι 6 επιβάτες μεταφέρθηκαν με πλωτό του Λιμενικού στη Γλυφάδα και αργότερα ο κυβερνήτης κατάφερε να αποκολλήσει το σκάφος με δικά του μέσα.

Επίσης, προχθές έμεινε ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης η με σημαία Ολλανδίας θαλαμηγός «Star Lite», με 7 αλλοδαπούς επιβαίνοντες, η οποία τελικά ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Κουφονησίου.

[ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ]

Πειραιάς: 184 δρομολόγια σε 18 ώρεςSocialTwist Tell-a-Friend

Δεν υπάρχουν σχόλια: