RSS by Google

Loading...

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 24η PHILOXENIA

24η PHILOXENIA
30/10-2/11/2008
Helexpo - Θεσσαλονίκη


Ως η πιο εμπορική διοργάνωση πέρασε στην ιστορία του θεσμού η 24η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA, που πραγματοποιήθηκε από 30 Οκτωβρίου μέχρι και 2 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης με την οργανωτική επιμέλεια της HELEXPO.

Εκθέτες & Επισκέπτες
Στην 24η Philoxenia καταγράφηκε αύξηση των εμπορικών επισκεπτών κατά 40%, αλλά και κατά 17% για τους απλούς επισκέπτες της Έκθεσης.
Οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες της 24ης PHILOXENIA προέρχονταν από 30 χώρες και συγκεκριμένα από: Αλβανία, Αυστραλία, Αυστρία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ΗΠΑ, Ιορδανία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδάς, Κροατία, Κύπρος, Μεγάλη Βρετανία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Ολλανδία, ΠΓΔΜ, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Σουηδία, Τουρκία, Τσεχία και Τυνησία.
Στην 24η PHILOXENIA συμμετείχαν 820 εκθέτες, έναντι 803 πέρυσι, εκ των οποίων οι 120 προέρχονταν από το εξωτερικό, έναντι 113 στην περσινή διοργάνωση. Χώρες προέλευσης των ξένων εκθετών ήταν οι: Αίγυπτος, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ινδία, Ιταλία, Κύπρος, Μ.Βρετανία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Συρία, Τσεχία, Ταϋλάνδη, Τουρκία, Τυνησία και Φινλανδία. Με επίσημη οργανωμένη συμμετοχή συμμετέχουν η Αίγυπτος, η Βουλγαρία, η Ινδία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Ρωσία, η Σερβία, η Σλοβενία, η Συρία, η Τσεχία, η Τουρκία, η Τυνησία και η Ταϋλάνδη.

«HostedBuyers» και «HostedMedia»
Στο πλαίσιο του προγραμμάτων «HostedBuyers» και «HostedMedia» της HELEXPO, η 24η PHILΟΧΕΝΙΑ φιλοξένησε συνολικά 90 επιλεγμένους τουριστικούς επαγγελματίες-αγοραστές από 15 χώρες και 40 εξειδικευμένους τουριστικούς συντάκτες από 20 χώρες. Όλα τα ραντεβού μεταξύ εκθετών, hostedbuyers και εμπορικών επισκεπτών κλείστηκαν μέσα από το νέο διαδικτυακό module του γνωστού προγράμματος expopartenariat, στο οποίο, για πρώτη φορά, και οι εκθέτες είχαν τη δυνατότητα να ζητήσουν επαγγελματικές συναντήσεις με τους εμπορικούς επισκέπτες.

Χορηγοί
Χορηγοί της 24ης PHILOXENIA ήταν το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, που είναι σταθεροί χορηγοί και στυλοβάτες της PHILOXENIA, ενώ χορηγός του 1ου Ευρωπαϊκου Συνεδρίου Τουρισμού ήταν η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και χορηγός της τελετής απονομής των Βραβείων «Μορφέας» η εταιρεία «Μορφέας». Χορηγοί επικοινωνίας της Έκθεσης ήταν ο Alpha ΤV, η εφημερίδα Μακεδονία και το ένθετο Ταξίδια, η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Κοσμοράδιο και Plus Radio 102.

Βραβεύσεις Καλύτερων Συμμετοχών
Τα Βραβεία Καλύτερης Δημιουργίας της 24ης PHILOXENIA απονεμήθηκαν στο ξενοδοχείο Grand Hotel Palace, στην εταιρεία Salvini Hotel Supplies, στα ξενοδοχεία Χανδρής και στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Ξάνθης και Αρκαδίας.
Οι Έπαινοι απονεμήθηκαν στο ξενοδοχείο Platamon Beach, στην εταιρεία Astra Airlines, στην εταιρεία Cocomat, στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας και στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και ΤΕΔΚ Πέλλας.
Τα Βραβεία Διοργανωτή της 24ης PHILOXENIA απονεμήθηκαν αντίστοιχα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, στην Περιφέρεια Ηπείρου, στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ημαθίας, στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, στις Μινωϊκές Γραμμές, στην ΑΝΕΚ Α.Ε., στα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε., στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου, στα ξενοδοχεία Ρέα, στην εταιρεία AgoudimosLines και στην Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης.
Τις απονομές των βραβείων και επαίνων της 24ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού PHILOXENIA έκαναν ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELEXPOA.E., κ. κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος και Θέμης Καρτσιώτης.

Βραβεία «ΜΟΡΦΕΑΣ»
Στο πλαίσιο της 24ης PHILΟΧΕΝΙΑ απονεμήθηκαν, επίσης, σε μια λαμπερή εκδήλωση, την οποία παρουσίασε η κα.Έμυ Λιβανίου, τα Βραβεία «ΜΟΡΦΕΑΣ», στους «καλύτερους των καλύτερων» του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου, που αναδείχθηκαν κατόπιν αξιολόγησης από «μυστικούς επιθεωρητές». Φέτος, για πρώτη φορά και προκειμένου να εξασφαλιστεί η απόλυτη αξιοπιστία στις αξιολογήσεις των επιθεωρητών, η HELEXPO συνεργάστηκε με το διαπιστευμένο φορέα TUV Hellas χρησιμοποιώντας μόνον πιστοποιημένους επιθεωρητές. Οι αναλυτικές αναφορές των επιθεωρήσεων θα δοθούν σε κάθε ξενοδοχείο για να αξιοποιήσουν τα όποια ευρήματα και να βελτιώσουν περαιτέρω τη λειτουργία τους.
Τα πρώτα (Χρυσά) Βραβεία «ΜΟΡΦΕΑΣ», σε κάθε μία από τις έξι κατηγορίες των Βραβείων, απένειμαν ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, ο Πρόεδρος του ΕΟΤ (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού) κ. Αθανάσιος Οικονόμου, ο γ.γ. του ΕΟΤ κ. Ηρακλής Βάλβης, ο Πρόεδρος της HELEXPO A.E. κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) κ.Νίκος Αγγελόπουλος και η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας Groupama Φοίνιξ, που ήταν φέτος Χορηγός των Βραβείων «ΜΟΡΦΕΑΣ», κα. Μαίρη Νικολαϊδου.


ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ «ΜΟΡΦΕΑΣ 2008»

Κατηγορία Βραβείων

Χρυσός Μορφέας

Αργυρός Μορφέας

Καλύτερο ξενοδοχείο πόλης

Μεγάλη Βρετάννια

Αθήνα

Classical Makedonia Palace

Θεσσαλονίκη

ElectraPalace, Θεσσαλονίκη

Xenia Volou

Βόλος

Classical KingGeorgePalace

Αθήνα

Καλύτερο παραθεριστικό ξενοδοχείο

Eagles Palace Hotel

Ουρανόπουλη

Porto Carras Grand Resort "Meliton"

Porto Carras Grand Resort "Sithonia"

MinosBeach

Αγ. Νικόλαος Κρήτη

PilotBeach Resort

ΓεωργούποληΧανιά

Καλύτερο design ή boutique hotel

Life Gallery, Αθήνα

Daios Luxury Living, Θεσσαλονίκη

Apollon Suites Καβούρι Αθήνα

Nikopolis, Θεσσαλονίκη

ClassicalBabygrandHotel

Πλ. ΚοντζιάΑθήνα

Φιλικότερο ξενοδοχείο για παιδιά

PilotBeach Resort

ΓεωργούποληΧανιά

DionPalace Beauty & Spa

ΛιτόχωροΠιερίας

Porto Carras Grand Resort "Sithonia"

Hyatt Regency, Θεσσαλονίκη

Xenia Volou

Βόλος

Καλύτερο ξενοδοχειακό spa

Thermae Sylla Spa Wellness Hotel, ΑιδηψόςΕυβοίας

Life Gallery, Αθήνα

Μεγάλη Βρετάννια

Αθήνα

Eagles Palas Hotel

Ουρανόπουλη

Divani Apollon Palalce & Spa Καβούρι, Αθήνα

Καλύτερο ξενοδοχείο Βουνού ή Εξοχής

Avaris Hotel,Καρπενήσι

Ανωβολιός, Άγιος Γεώργιος, Νηλεία Πηλίου

Limneon Resort & Spa, Καστοριά




Βραβεία «Philoxenia Tourism Awards»
Στο πλαίσιο της τελετής εγκαινίων της 24ης PHILOXENIA και του 1ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Τουρισμού πραγματοποιήθηκε, επίσης, την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Σπηλιωτόπουλου, η απονομή των «PhiloxeniaTourismAwards», στους προορισμούς που αναδείχθηκαν ως οι καλύτεροι από το κοινό, μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.

Οι «νικητές» των Philoxenia Tourism Awards είναι:

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ

(κατόπιν δημόσιας ανοικτής ψηφοφορίας στην ιστοσελίδα της HELEXPO)

Κατηγορία Βραβείων

Οι πέντε δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί

Αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός

Πήλιο

(πρώτο βραβείο)

Ηλεία

Μονεμβασιά

Σαντορίνη

Χαλκιδική

Αγαπημένος ορεινός ή εξοχικός προορισμός

Πήλιο

(πρώτο βραβείο)

Ζαγοροχώρια Ιωαννίνων

Λακωνία

Μέτσοβο

Πιερία

Αγαπημένος αστικός προορισμός

Θεσσαλονίκη

(πρώτο βραβείο)

Αθήνα

Βόλος

Ναύπλιο

Χανιά

Ομορφότερη ελληνική παραλία

Ελαφόνησος Λακωνίας

(πρώτο βραβείο)

Εγκρεμνοί Λευκάδας

Μυλοπόταμος Πηλίου

Μύρτος Κεφαλονιάς

Πόρτο Κατσίκι Λευκάδας

Καλύτερο χιονοδρομικό κέντρο

Παρνασσός

(πρώτο βραβείο)

Βασιλίτσα Γρεβενών

Καϊμάκτσαλαν Πέλλας

Σέλι Ημαθίας

Χάνια Πηλίου

Αγαπημένος τουριστικός προορισμός στο εξωτερικό

Γαλλία

(πρώτο βραβείο)

Βρετανία

Ισπανία

Ιταλία

Τσεχία




Ionianguide.com
Το ionianguide.com, το μοναδικό τουριστικό Portal για το Ιόνιο και τη Δυτική Ελλάδα, συμμετείχε με δικό του stand στην 24η Philoxenia. Το stand, εμπνευσμένο από το μπλε και το πράσινο της περιοχής, επισκέφθηκε πλήθος κόσμου, αλλά και εμπορικών επισκεπτών, οι οποίοι εξήραν τη σημασία της συγκεκριμένης "πύλης" για την προώθηση και τουριστική προβολή της περιοχής. Οι άνθρωποι του ionianguide.com μίλησαν με όλους τους επισκέπτες για τις δραστηριότητες της ιστοσελίδας, αλλά και για την κατάσταση στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου.

Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πρόβαλε τις ομορφιές των νομών Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας, με έντυπο υλικό για τις ορεινές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας (Καλάβρυτα, Ορεινή Ναυπακτία, Ανδρίτσαινα) και τα παραθαλάσσια τουριστικά θέρετρα Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας με τις απέραντες και βραβευμένες γαλάζιες ακτές. Επιπλέον, προωθούν την πολιτισμική, ιστορική και λαογραφική κληρονομιά με σημαντικότερη αυτή της Αρχαίας Ολυμπίας, τη μοναδική γεωμορφολογία της και τις εναλλαγές των φυσικών τοπίων στα όρη (Χελμός, Παναιτωλικό), στους μοναδικούς υδροβιότοπους (λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου, λιμνοθάλασσα Κοτυχίου, λίμνη Τριχωνίδας) και στα ποτάμια (Αχελώος, Πηνειός, Βουραϊκός και Αλφειός), που συνθέτουν έναν ιδανικό προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού (ιαματικός τουρισμός, οικοτουρισμός, αγροτουρισμός, ταξίδια περιπέτειας, πεζοπορία).

Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας: Με μια νέα εξαιρετική παρουσία στην έκθεση «Philoxenia» Θεσσαλονίκης (30/10 - 2/11/2008) η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας κέρδισε ξανά ουσία και εντυπώσεις, αλλά κυρίως πέτυχε τους στόχους της που ήταν η προβολή του νομού, το σπάσιμο της εσωστρέφειας και η ανάδειξη των μεγάλων συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Αιτωλοακαρνανίας στον τομέα του Τουρισμού.
Οι χιλιάδες επισκέπτες του εντυπωσιακού περιπτέρου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας γνώρισαν μέσω του έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού, που τους προσφέρθηκε, τις ομορφιές, το φυσικό περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό του νομού.
Ταυτόχρονα γεύθηκαν και προϊόντα γης και θάλασσας που παράγονται στην Αιτωλοακαρνανία (κρασί, ελιές, αυγοτάραχο Μεσολογγίου, τυροκομικά προϊόντα, γλυκά κ.α.), ενώ παρουσιάστηκε μια νέα μοναδική έκδοση με τίτλο «Τέχνης Περάσματα. Τα Γεφύρια της Αιτωλοακαρνανίας. Από τον Ανδριανό στον Χαρίλαο Τρικούπη».
Το περίπτερο της Ν.Α. επισκέφθηκε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, η Πολιτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Τουρισμού κ. Άντζελα Γκερέκου, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ. Σπύρος Σπυρίδων, ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης και πολλοί άλλοι.
Ο Νομάρχης Θύμιος Σώκος σε δήλωσή του επεσήμανε «Προβάλουμε την Αιτωλοακαρνανία και την υπερηφάνεια των κατοίκων της. Ο νομός είναι ιδανικός τόπος προορισμού για όλες τις εποχές. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι η ανάπτυξη των υποδομών και προς σ' αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε ώστε η Αιτωλοακαρνανία, ένας τόπος σχεδόν άγνωστος, να γίνει τόπος προσέλκυσης τουριστών και επενδυτών. Μπορεί και πρέπει να πολλαπλασιαστούν οι ευκαιρίες για μια σωστή, ορθολογική τουριστική ανάπτυξη σ' ένα τόπο που είναι φιλημένος από τον Θεό».

Δήμος Αγρινίου: Ο δήμος συμμετείχε για πρώτη φορά στη Philoxenia. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, , οι επισκέπτες στο περίπτερο του Δήμου Αγρινίου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις δραστηριότητες του Δήμου και των Νομικών του προσώπων (Πνευματικό Κέντρο, Καλλιτεχνικό Εργαστήρι, Κινηματογράφος, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ, Φιλαρμονική), να γνωρίσουν τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό και την ιστορία της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής και να ενημερωθούν για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (Λίμνη Τριχωνίδα, Αρχαία Στράτος, Όρος Παναιτωλικό) μέσα από τις καινούριες εκδόσεις της Αναπτυξιακής Εταιρείας Τριχωνίδα Α.Ε. Στη Philoxenia παρουσιάστηκε και το λεύκωμα με τίτλο «Από τα Άγραφα στην Τριχωνίδα», χάρτης και τουριστικός οδηγός, που καταδεικνύουν το πλούσιο φυσικό περιβάλλον και το μοναδικό υδάτινο στοιχείο της περιοχής.

Δήμος Κυθήρων: Η συμμετοχή του Δήμου Κυθήρων περιελάβανε σταντ σε βασικό σημείο της έκθεσης, απ' όπου πέρασε και ο περισσότερος κόσμος. Το περίπτερο των Κυθήρων επισκέφτηκαν μεταξύ άλλων ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, ο Πρόεδρος της HELEXPO A.E., κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELEXPO A.E., Θέμης Καρτσιώτης. Επίσης σημαντική, αν και ολιγομελής, ήταν η παρουσία Κυθηρίων επιχειρηματιών οι οποίοι συναντήθηκαν με αντίστοιχους επαγγελματίες του τουρισμού από άλλες χώρες. Τα Κύθηρα εκπροσώπησαν άνθρωποι του Δήμου (Παναγιώτης Αλεβιζόπουλος, Παναγιώτης Δρακάκης, Παναγιώτης Γιαννιώτης, Σταυρούλα Κουτλουμπάση) και συνεργάστηκαν ο ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ, το Hotel Kythea Resort, το Hotels Venardos, το Fyri Ammos apartments, το Drakakis tours, αλλά και εκπρόσωποι φορέων και ιδιώτες (Σπύρος και Άννα Ελευθεριάδη, Παρή Γερακίτη, Ελίνα Βάρδα, Άννα Νοταρά).

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: Με ένα εντυπωσιακό περίπτερο συμμετείχαν στην έκθεση τα Ιόνια νησιά: Κέρκυρα, Λευκάδα, Κεφαλλονιά-Ιθάκη και Ζάκυνθος. Το περίπτερο επισκέφθηκαν χιλιάδες άτομα που ενημερώθηκαν για κάθε νομό, με έντυπο υλικό, αλλά που πήραν αφίσες με όλες τις ομορφιές της περιοχής. Από το περίπτερο πέρασαν: ο Υπουργός Άρης Σπηλιωτόπουλος, η βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ, Άντζελα Γκερέκου, τομεάρχης τουρισμού του κόμματος, ο περιφερειάρχης Σωτήρης Βόσδου, ο αντινομάρχης τουρισμού Χρήστος Σκούρτης, ο αντιπρόεδρος του νομαρχιακού συμβουλίου Σπύρος Λυκούρης, ο εκπρόσωπος της ΤΕΔΚ και δήμαρχος Αχιλλείων Ερωτόκριτος Καρύδης και τουριστικοί παράγοντες του νομού. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της νομαρχιακής επιτροπής τουριστικής προβολής της Ζακύνθου, Νίκος Γιακουμέλος, εξέφρασε την ανάγκη να συνεχιστεί και ενταθεί η προσπάθεια προσέλκυσης εσωτερικού τουρισμού και ειδικότερα από τη Βόρεια Ελλάδα. «Παρά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε από οικονομική άποψη, δεν πρέπει να μείνουμε απαθείς, αλλά αντίθετα επιβάλλεται με οργανωμένη και στοχευμένη προσπάθεια, να προβάλλουμε τη Ζάκυνθο, αποσπώντας το μερίδιο που μας αναλογεί, από περιοχές που διατηρούμε στενές σχέσεις, όπως η Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια». Επίσης, αναφερόμενος στην παρθενική συμμετοχή της νομαρχίας σε τουριστική έκθεση στη Ρουμανία, επισήμανε ότι «ήταν ιδιαίτερα σημαντική και ουσιαστική η παρουσία του νησιού μας, γεγονός που άμεσα θα αποδώσει καρπούς. Όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα συνηγορούν ακόμα και στο διπλασιασμό, σε σχέση με πέρυσι, των Ρουμάνων επισκεπτών κατά την ερχόμενη σαιζόν στο νησί μας, δεδομένης της δυναμικής που εμφανίζει η Ρουμανική τουριστική αγορά, την οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο, στα πλαίσια ανοίγματος νέων αγορών, τόσο στις Βαλκανικές όσο και γενικότερα στις Ανατολικο-ευρωπαϊκές χώρες

Περιφέρεια Ηπείρου: Το περίπτερο περιλάμβανε του νομούς Ιωαννίνων, Άρτας, Πρέβεζας και Θεσπρωτίας, καθένας από τους οποίους προωθούσε με ευφάνταστη σχεδίαση τις ομορφιές του. Η νομαρχία Ιωαννίνων έφυγε από τη Θεσσαλονίκη με δυο τουριστικές διακρίσεις: Τα Ζαγοροχώρια (2η θέση) και το Μέτσοβο (4η) κατετάγησαν στην πρώτη πεντάδα της κατηγορίας «Καλύτερος ορεινός τουριστικός προορισμός» στη δημόσια ψηφοφορία που διενεργήθηκε στην ιστοσελίδα της Philoxenia. Τη Ν.Α. Ιωαννίνων στα εγκαίνια της Έκθεσης, εκπροσώπησε η Αντινομάρχης, αρμόδια για θέματα τουρισμού Μαρία Νάκα-Νέσερη.

Περιφέρεια Πελοποννήσου: Η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετείχε με περίπτερο στην έκθεση, όπου και υπήρχε διαφημιστικό και έντυπο υλικό, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Πελοποννήσου και εναλλακτικές προτάσεις τουρισμού για τους επισκέπτες.
Οι πολυποίκιλες τουριστικές δυνατότητες του Νομού Λακωνίας προβλήθηκαν μέσα από το καλαίσθητο περίπτερο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Στο stand της φιλοξενήθηκε και η Ένωση Ξενοδοχείων Λακωνίας. Η Λακωνία απέσπασε και δυο βραβεία: Η παραλία της Ελαφονήσου απέσπασε το 1ο βραβείο της «Ομορφότερης παραλίας στην Ελλάδα», ενώ η Μονεμβασιά το 2ο ως ο «Αγαπημένος Παραθαλάσσιος Προορισμός στην Ελλάδα».



Φορείς-Σύλλογοι-Ενώσεις

ΕΟΤ: Μ' ένα μεγάλο και εντυπωσιακό περίπτερο, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού συμμετείχε στην 24η Philoxenia. Το περίπτερο περιλάμβανε υλικό για την προβολή διεθνώς του ελληνικού τουριστικού προϊόντος: «Η Ελλάδα είναι μια χώρα με ποικιλομορφία, πλούσια ιστορία και φυσική ομορφιά, μοντέρνες υποδομές και υπηρεσίες ποιότητας που μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις απαιτήσεις σε θαλάσσιο τουρισμό (π.χ. γιώτινγκ, θαλασσοθεραπεία), πολιτιστικό τουρισμό, οικο-αγροτουρισμό, αθλητικό τουρισμό, εκπαιδευτικό τουρισμό, θρησκευτικό και προσκυνηματικό τουρισμό, συνεδριακό τουρισμό και ακόμα περισσότερες. Η Ελλάδα έχει κάτι για όλους, προσφέροντας σε όλους τους επισκέπτες την ευκαιρία να ζήσουν τη δική τους μοναδική εμπειρία ζωής». Ο υπουργός, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, στο χαιρετισμό που απηύθυνε κατά τα εγκαίνια του περιπτέρου, δήλωσε: «Σας καλωσορίζω στην νέα εικόνα της Ελλάδας. Στην τουριστική Ελλάδα με ανθρώπινο πρόσωπο και έντονη κοινωνική διάσταση. Στην Ελλάδα η οποία θέτει τον άνθρωπο σε πρώτο πλάνο. Γι' αυτό φέτος, λέμε σε όλους τους επισκέπτες της Ελλάδας ότι «Η Ελλάδα είσαι εσύ». "Greece is you". Η Ελλάδα είναι ο κάθε ένας από εμάς γιατί, στην δική μας αντίληψη, οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά. Οι άνθρωποι δημιουργούν ιστορία, οι άνθρωποι δημιουργούν πολιτισμό, οι άνθρωποι δημιουργούν τέχνη, οι άνθρωποι δημιουργούν παράδοση και τελικά οι άνθρωποι δημιουργούν αυτή τη μοναδική χώρα. Έτσι, κάθε Έλληνας αλλά και ξένος επισκέπτης αυτής της διεθνούς έκθεσης συνδέει την χώρα μας με μια αυξημένη τουριστική συνείδηση. Συνδέει παράλληλα την έννοια της φιλοξενίας, του πολιτισμού, της παράδοσης, της ξεκούρασης με την ίδια την Ελλάδα. Γιατί στην Ελλάδα μπορείς να νιώθεις σαν στο σπίτι σου. Καλωσορίσατε λοιπόν σπίτι σας».

HAPCO: Δυναμική παρουσία στην 24η έκθεση τουρισμού Philoxenia 2008, είχε για πέμπτη συνεχή χρονιά ο HAPCO - Hellenic Association of Professional Congress Organizers, υποστηρίζοντας έμπρακτα κάθε προσπάθεια προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Γενική Διευθύντρια του HAPCO, κα Λύντια Μαστρονικολή, και η Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ, κα Δώρα Σγάρτσου, είχαν την ευκαιρία, σε συνεργασία με αρκετά μέλη, να ενημερώσουν τους επισκέπτες της έκθεσης για τις δράσεις του Συνδέσμου, αλλά και να διευρύνουν σημαντικά το δίκτυο επαφών τους, πραγματοποιώντας σειρά επαγγελματικών συναντήσεων. Η Philoxenia αποτέλεσε μια καλή ευκαιρία για τον HAPCO να προβάλλει στην τουριστική αγορά και ειδικότερα τους επαγγελματίες της Βόρειας Ελλάδας τη διεξαγωγή του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του, που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 6-7 Μαρτίου 2009 με θέμα: «Στρατηγικές Περιφερειακής Ανάπτυξης του Συνεδριακού Τουρισμού σε περίοδο ύφεσης».

ΣΕΤΕ: Ο ΣΕΤΕ συμμετείχε με δικό του stand στην έκθεση, όπου υπήρχε υλικό για το Σύνδεσμο και τις δραστηριότητές του. Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Νίκος Αγγελόπουλος εξήρε τη συνεισφορά της PHILOXENIA στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας, χαρακτηρίζοντάς την ως τη μοναδική σοβαρούς εμβέλειας τουριστική Έκθεση της χώρας. Όσον αφορά τις προβλέψεις του ΣΕΤΕ για την επόμενη τουριστική σεζόν, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου χαρακτήρισε βέβαιο ότι θα υπάρξει πτώση λόγω της διεθνούς οικονομικής συγκυρίας, αλλά τόνισε ότι σε καμία περίπτωση «δεν πρέπει να παίρνουμε αυτό που συμβαίνει σήμερα και να το ανάγουμε σε όλη την επόμενη σεζόν».

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΜΠΙΝΓΚ: Η Ένωση Επιχειρηματιών Κάμπινγκ συμμετείχε επίσης στη Philoxenia, εκπροσωπούμενη από το δραστήριο και δυναμικό πρόεδρό της, ο οποίος έδινε κάθε πληροφορία για το κάμπινγκ στη χώρα. Στο stand υπήρχε και οδηγός, τον οποίο διανέμει η ένωση και περιλαμβάνει όλα τα κάμπινγκ της χώρας.


Ναυτιλιακές Εταιρείες

Στην έκθεση συμμετείχαν και μεγάλες επιχειρήσεις του χώρου της ναυτιλίας, οι οποίες ενημέρωσαν το κοινό για τις δραστηριότητές τους, όπως η ΑΝΕΚ, η BlueStar Ferries, η SuperFast Ferries, η Celebrity Cruises, η Minoan Lines και η Endeavor Lines.

BlueStar Ferries - SuperFast Ferries: Η Blue Star Ferries και η Superfast Ferries συμμετείχαν με κοινό περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA 2008. Στην έκθεση αυτή παρουσιάστηκαν στους επαγγελματίες του χώρου και στο ευρύ κοινό τα δρομολόγια των εταιρειών για τη νέα τουριστική περίοδο με φυλλάδιο το οποίο διανεμήθηκε καθώς επίσης και το πρόγραμμα Hotel & Ferry της BlueStar για την περίοδο Νοεμβρίου 2008-Μαρτίου 2009. Το πρόγραμμα Hotel & Ferry έχει σκοπό την ανάδειξη των νησιών ως χειμερινών τουριστικών προορισμών. Η SuperFast ενημέρωσε για τις θεματικές της κρουαζιέρες με τη συμμετοχή γνωστών τραγουδιστών.

Minoan Lines: Με ένα άρτιο αισθητικά και λειτουργικό εκθεσιακό περίπτερο συμμετείχε και φέτος η Minoan Lines στη Philoxenia, όπου φιλοξένησε τουριστικούς πράκτορες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και κέρδισε επάξια το βραβείο του διοργανωτή για την καλύτερη "Υποστήριξη και Οργανωμένη Παρουσία" στην έκθεση, μαζί με τα ευμενή σχόλια των επισκεπτών. Οι εμπορικοί συνεργάτες της εταιρείας, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τα στελέχη της Minoan Lines για το πρόγραμμα δρομολογίων εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και για τη νέα εμπορική πολιτική της εταιρείας για το 2009. Τη Μinoan Lines εκπροσώπησε ο αντιπρόεδρος, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και διευθυντικά στελέχη της εταιρείας.


Αεροπορικές Εταιρείες

Και ο κλάδος των αερομεταφορών είχε τους δικούς του εκπροσώπους: την Ολυμπιακή, την Aegean Airlines, την Carpatair (για πτήσεις από Ελλάδα σε Μολδαβία, Ουκρανία, Ρουμανία), αλλά και τη νεοϊδρυθείσα Athens Airways.
Συγκεκριμένα για τις ημέρες της έκθεσης και του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου, η Aegean Airlines χορήγησε έκπτωση 50% επί των ναύλων για μετακινήσεις των Μελών του ΣΕΤΕ απ' οποιοδήποτε προορισμό του δικτύου εσωτερικού. Αντίστοιχα, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές χορήγησαν επίσης έκπτωση για τα δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού.


Ξένες Συμμετοχές

Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον του κόσμου και για τις ξένες συμμετοχές με κυρίαρχη την παρουσία της Τουρκίας, η οποία προωθούσε ιδιαίτερα την Κωνσταντινούπολη, ως πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2010. Άλλες συμμετοχές από άλλες χώρες ήταν η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Σλοβενία, η Αγία Πετρούπολη (Ρωσία), που διοργάνωσε και τις ημέρες Πετρούπολης στην Ελλάδα με πολιτιστικές εκδηλώσεις σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η Ουκρανία, αλλά και η Κύπρος, κ.ά.

Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός Τουρισμού της Τσεχίας, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Goldair, είχε ως στόχο την προσέλκυση περισσότερων Ελλήνων τουριστών στην Τσεχία, τόσο για ολιγοήμερα ταξίδια, όσο και για διακοπές και οργάνωση εκδρομών. «Η Τσεχία όπως και η χώρα μας, δίνει ιδιαίτερο βάρος στον τουρισμό, διότι, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα από τη μία χώρα στην άλλη», τόνισε ο κ. Παναγιώτης Μελέτης, Διευθυντής του Τσέχικου Οργανισμού στην Ελλάδα και Αντιπρόεδρος της Goldair.

Ο κ. Μελέτης υπογράμμισε ότι το 2007, επισκέφτηκαν την Τσεχία 6.680.000 ξένοι τουρίστες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 3,8%, σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2007, με δημοφιλέστερους προορισμούς την Πράγα, το Karlovy Vary και τη Νότια Μοραβία.

[Βάσω Νικολογιάννη, ionianguide.com]

ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 24η PHILOXENIASocialTwist Tell-a-Friend

Δεν υπάρχουν σχόλια: