RSS by Google

Loading...

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2008

Μεγάλο εμπόδιο οι ακριβές άδειες για το άνοιγμα της αγοράς σε φορτηγά - ταξί

* «Γόρδιος δεσμός» για το ΥΜΕ η αναζήτηση λύσεων για την επίτευξη του στόχου

* Η υψηλή εμπορική αξία των αδειών το μεγάλο πρόβλημα της απελευθέρωσης των μεταφορών

* Το κόστος της άδειας φορτηγών Δ.Χ. έχει φτάσει σήμερα έως τα 150.000 - 200.000 ευρώ

Tον σκόπελο της υψηλής εμπορικής αξίας των αδειών για τα Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ) αλλά και τα ταξί καλείται να ξεπεράσει η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εν όψει της επικείμενης απελευθέρωσης του κλάδου, καθώς τα συμφέροντα που διακυβεύονται είναι μεγάλα.

Συγκεκριμένα, το κόστος της άδειας φορτηγών Δ.Χ. έχει φτάσει σήμερα έως τα 150.000-200.000 ευρώ για το ξηρό φορτίο, στα 300.000 ευρώ για τα φορτία καυσίμων, ενώ για μία άδεια ταξί έως τα 150.000 ευρώ.

ΤΑΞΙΌπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι των μεταφορέων όλων των κλάδων δεν χρειάζονται επιπλέον άδειες, αναφέροντας ότι το μεταφορικό έργο της Ελλάδας είναι πολύ μικρότερο από αυτό που μπορούν να καλύψουν οι υφιστάμενοι στόλοι.

Παράλληλα, τονίζουν ότι οποιαδήποτε συζήτηση για την απελευθέρωση θα πρέπει να ξεκινήσει από την κάλυψη του κόστους της άδειας.

«Στην Ελλάδα, τα φορτηγά πραγματοποιούν σχεδόν το 50% των δρομολογίων τους χωρίς φορτίο, δηλαδή τα μισά δρομολόγια γίνονται άσκοπα. Εμείς προτείνουμε να μειωθεί ο αριθμός των φορτηγών στο μισό, αλλά και να απαλλαγούμε από τα παλιά φορτηγά (20ετίας) και να συμβάλουμε ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος. H πλειονότητα αυτών που επιθυμούν την απελευθέρωση της αγοράς προφανώς δεν ενδιαφέρονται για το περιβάλλον», αναφέρει ο κ. Γιώργος Κολιούσης, γ.γ. του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών.

Ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών απέκλεισε το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα για ανανέωση των φορτηγών λόγω της Ε.Ε. καθώς θα μπορούσε να θεωρηθεί ως κρατική ενίσχυση.

Σχετικά με την απελευθέρωση των ταξί, ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει θέμα απελευθέρωσης στα ταξί, καθώς δεν υπάρχει κοινοτική οδηγία για απελευθέρωση του επαγγέλματος. Παράλληλα, ο κ. Λυμπερόπουλος επισημαίνει ότι ο κλάδος, με ευθύνη του κράτους, έφτασε να έχει πολλαπλάσιο αριθμό αυτοκινήτων από ό,τι έχει ανάγκη.

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Μεταφορών έχει χορηγήσει συνολικά 34.000 άδειες ΦΔΧ, εκ των οποίων 1.400 σε βυτία υγρών καυσίμων, 14.000 σε νομαρχίες, 5.000 για διεθνείς μεταφορές και 13.600 για εθνικές μεταφορές.

Οι 34.000 υφιστάμενες άδειες, όπως επισημαίνουν στελέχη της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας), η οποία τάσσεται υπέρ της απαγόρευσης χορήγησης νέων αδειών, «μεταβιβάζονται» αντί σημαντικού αντιτίμου (κατά μέσο όρο στις 60.000 ευρώ).

Επίσης, ο στόλος των ταξί εντός και εκτός αστικών κέντρων αριθμεί 28.600 οχήματα, από τα οποία τα 13.500 κινούνται στην Αττική.

Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις οργανωμένης διαμεταφοράς υπολογίζεται κατά προσέγγιση ότι ανέρχονται στις 400. Η πλειονότητα αυτών έχουν έδρα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, πόλεις που αποτελούν τους κύριους εμπορικούς διακομιστικούς κόμβους της χώρας μας.

Μελέτη του ΙΟΒΕ

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ: «Η Κλειστή Αγορά Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως: Προβλήματα και Προοπτικές», η απελευθέρωση των Μεταφορών θα επιφέρει:

• Σταδιακή μείωση της αξίας της άδειας φορτηγού Δ.Χ. με σκοπό την πλήρη απελευθέρωση που θα συμβάλει στη διεύρυνση του μεγέθους των επιχειρήσεων και στην είσοδο νέων στο επάγγελμα.

• Υποχώρηση των κομίστρων οδικών μεταφορών κατά 1,5% - 2,5% ετησίως και αύξηση των επιχειρήσεων κατά 1% - 2%.

• Ώθηση της απασχόλησης κατά 2% - 4% ετησίως και της παραγωγικότητας κατά 1,5% - 2,5% λόγω της βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

[ΠΗΓΗ: ΕΞΠΡΕΣ]

Μεγάλο εμπόδιο οι ακριβές άδειες για το άνοιγμα της αγοράς σε φορτηγά - ταξίSocialTwist Tell-a-Friend

Δεν υπάρχουν σχόλια: